Vezetőfejlesztés
A célcsoport
Ügyfeleink jellemzően olyan vezetők, középvezetők, akik az ösztönösnél tudatosabban és hatékonyabban szeretnék a munkatársaikat irányítani. Felkészülten, hitelesen és hozzáértő módon. Ők általában a vezetőképzések elméleti tudásanyagának a gyakorlati adaptálásában várnak el támogatást egy náluk tapasztaltabb mentortól.
Legtöbbször a felsővezetők, cégtulajdonosok kérnek fel minket a középvezető munkatársaik vezetőmentorálására.
A módszerünk
Vezetőfejlesztés során olyan saját munkamódszert alkalmazunk, melyben eset alapú feldolgozással ötvözzük a tanítás, a mentoring, a coaching és a brainstorming eszközrendszerét. Tevékenységünket vezetőmentorálásnak definiáljuk. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelünknek nem a szakterületével összefüggő tudását mélyítjük, hanem kimondottan a vezetői szerepében erősítjük felkészült, vezetéselméleti ismeretekkel és vezetési tapasztalattal rendelkező mentor támogatásával.
A munkaforma
A vezető fejlődési folyamatát elsősorban egyéni munkában, egyénre és kontextusra szabott formában kísérjük végig, ezzel biztosítva az eredményességet és a hatékonyságot. A mentor és a mentorált közösen kialakított szabályrendszer szerint, célorientáltan, partnerségben és teljes titoktartás mellett működik együtt.
Az időtartam
A fejlesztési folyamatok időtartama eltérő, függ az adott vezető célkitűzéseitől, a munkatempójától, a rendelkezésre álló erőforrásoktól. A mélyrehatóan és komplexen változni vágyó vezetők fejlesztési folyamata akár évekig is eltarthat, míg pár alkalmas mentoringnak is lehet olyan hozzáadott értéke, mely változást generál az adott vezető működésében és megéléseiben.
A hatás
Munkánk során ügyelünk arra, hogy az egyes mentoring ülések önmagukban is értékesek legyenek és értékelhető tudásmennyiség kerüljön megosztásra, de az egyes alkalmak a rendszeres közös munka során folyamattá állnak össze. Ebben az esetben nem összeadódik, hanem a rutinok, szokások megváltozása miatt többszöröződik a fejlesztő hatás. A felismerések és az akciótervek jellemzően az üléseken születnek meg, de a vezető fejlődését előmozdító és tükröző érdemi munka az ülések közötti időszakban, a cselekvések és reakciók szintjén realizálódik.
A gyakorlati megvalósulás
Egy-egy ülés időtartama 60-90 perc, melyet általában az adott vezető munkakörnyezetében személyesen, vagy online munkaformában tartunk meg, heti vagy kétheti rendszerességgel. Az üléseken a vezetők gyakran a céljaik elérését előmozdító vállalásokat tesznek, melyek megvalósulását a következő ülésen a mentorral közösen kiértékelnek.
A leggyakoribb fejlesztési területek a teljesség igénye nélkül
- priorizálás, delegálás
- idő- és feladatmenedzsment
- változásmenedzsment
- szerepkonfliktusok
- reaktív kontra proaktív vezetői működés
- érzelmi kontra szakmai működés
- a felhatalmazás és a felelősség viszonya
- személyes konfliktusok kezelése
- beosztottak közötti konfliktusok kezelése
- meeting és one on one technikák
- tárgyalástechnika
- meggyőzés, érveléstechnika
- panaszmegelőzés, panaszkezelés
- vezetői időhorizont tágítása
- célkitűzés
- helyettesítés és utánpótlásnevelés
- asszertív viselkedés
- nyilvános szereplés
- üzleti etikett
- munkavállalók teljesítményértékelése
- vezetői kommunikáció
- networking
- vezetői stílusok és helyzetfüggő vezetés
- különböző generációk együttműködése
- tárgyi környezet
- eszközhasználat
- jogszabályértelmezés
A garanciák
A mentorálási folyamat eredménye számos változótól függ, így az nem tervezhető pontosan. A folyamat jellegére és értékeire mégis garanciát vállalunk:
- Garantáljuk a mentor teljes elköteleződését a mentorálási folyamat iránt.
- Garantáljuk a mentorált részéről megosztott információk bizalmas kezelését.
- Garantáljuk, hogy a mentorálási folyamat során a mentorunk személyre szabott támogatást nyújt az ügyfélnek, figyelembe véve az egyedi kihívásait és szükségleteit.
- Garantáljuk, hogy a mentorálási folyamat során a mentor rendszeres és konstruktív visszajelzéseket nyújt az ügyfélnek a lehetséges fejlődési területeiről.
- Garantáljuk, hogy a mentor segítséget nyújt az ügyfélnek a hatékony eszközök és módszerek elsajátításában, megosztja a saját tudását és tapasztalatait a mentorálttal.
- Garantáljuk a mentor pontos érkezését és az időkeret pontos betartását, a pontos pénzügyi elszámolást.
Amennyiben az előző pontok bármelyikét illetően az ügyfél elégedetlenséget jelez, akkor az érintett ülést nem-teljesített kötelezettségként kezeljük és nem számlázzuk ki, de ilyenre még nem volt példa.
Ha a szolgáltatásunkkal támogatni tudjuk a kívánt fejlődés elérésében, szeretettel várjuk a megkeresését!