Vezetőfejlesztés

A célcsoport

Ügyfeleink jellemzően olyan vezetők, középvezetők, akik az ösztönösnél tudatosabban és hatékonyabban szeretnék a munkatársaikat irányítani. Felkészülten, hitelesen és hozzáértő módon. Ők általában a vezetőképzések elméleti tudásanyagának a gyakorlati adaptálásában várnak el támogatást egy náluk tapasztaltabb mentortól.

Legtöbbször a felsővezetők, cégtulajdonosok kérnek fel minket a középvezető munkatársaik vezetőmentorálására.

A módszerünk

Vezetőfejlesztés során olyan saját munkamódszert alkalmazunk, melyben eset alapú feldolgozással ötvözzük a tanítás, a mentoring, a coaching és a brainstorming eszközrendszerét. Tevékenységünket vezetőmentorálásnak definiáljuk. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelünknek nem a szakterületével összefüggő tudását mélyítjük, hanem kimondottan a vezetői szerepében erősítjük felkészült, vezetéselméleti ismeretekkel és vezetési tapasztalattal rendelkező mentor támogatásával.

A munkaforma

A vezető fejlődési folyamatát elsősorban egyéni munkában, egyénre és kontextusra szabott formában kísérjük végig, ezzel biztosítva az eredményességet és a hatékonyságot. A mentor és a mentorált közösen kialakított szabályrendszer szerint, célorientáltan, partnerségben és teljes titoktartás mellett működik együtt.

Az időtartam

A fejlesztési folyamatok időtartama eltérő, függ az adott vezető célkitűzéseitől, a munkatempójától, a rendelkezésre álló erőforrásoktól. A mélyrehatóan és komplexen változni vágyó vezetők fejlesztési folyamata akár évekig is eltarthat, míg pár alkalmas mentoringnak is lehet olyan hozzáadott értéke, mely változást generál az adott vezető működésében és megéléseiben.

A hatás

Munkánk során ügyelünk arra, hogy az egyes mentoring ülések önmagukban is értékesek legyenek és értékelhető tudásmennyiség kerüljön megosztásra, de az egyes alkalmak a rendszeres közös munka során folyamattá állnak össze. Ebben az esetben nem összeadódik, hanem a rutinok, szokások megváltozása miatt többszöröződik a fejlesztő hatás. A felismerések és az akciótervek jellemzően az üléseken születnek meg, de a vezető fejlődését előmozdító és tükröző érdemi munka az ülések közötti időszakban, a cselekvések és reakciók szintjén realizálódik.

A gyakorlati megvalósulás

Egy-egy ülés időtartama 60-90 perc, melyet általában az adott vezető munkakörnyezetében személyesen, vagy online munkaformában tartunk meg, heti vagy kétheti rendszerességgel. Az üléseken a vezetők gyakran a céljaik elérését előmozdító vállalásokat tesznek, melyek megvalósulását a következő ülésen a mentorral közösen kiértékelnek.

A leggyakoribb fejlesztési területek a teljesség igénye nélkül

  • priorizálás, delegálás
  • idő- és feladatmenedzsment
  • változásmenedzsment
  • szerepkonfliktusok
  • reaktív kontra proaktív vezetői működés
  • érzelmi kontra szakmai működés
  • a felhatalmazás és a felelősség viszonya
  • személyes konfliktusok kezelése
  • beosztottak közötti konfliktusok kezelése
  • meeting és one on one technikák
  • tárgyalástechnika
  • meggyőzés, érveléstechnika
  • panaszmegelőzés, panaszkezelés
  • vezetői időhorizont tágítása
  • célkitűzés
  • helyettesítés és utánpótlásnevelés
  • asszertív viselkedés
  • nyilvános szereplés
  • üzleti etikett
  • munkavállalók teljesítményértékelése
  • vezetői kommunikáció
  • networking
  • vezetői stílusok és helyzetfüggő vezetés
  • különböző generációk együttműködése
  • tárgyi környezet
  • eszközhasználat
  • jogszabályértelmezés

A garanciák

A mentorálási folyamat eredménye számos változótól függ, így az nem tervezhető pontosan. A folyamat jellegére és értékeire mégis garanciát vállalunk:

  1. Garantáljuk a mentor teljes elköteleződését a mentorálási folyamat iránt.
  2. Garantáljuk a mentorált részéről megosztott információk bizalmas kezelését.
  3. Garantáljuk, hogy a mentorálási folyamat során a mentorunk személyre szabott támogatást nyújt az ügyfélnek, figyelembe véve az egyedi kihívásait és szükségleteit.
  4. Garantáljuk, hogy a mentorálási folyamat során a mentor rendszeres és konstruktív visszajelzéseket nyújt az ügyfélnek a lehetséges fejlődési területeiről.
  5. Garantáljuk, hogy a mentor segítséget nyújt az ügyfélnek a hatékony eszközök és módszerek elsajátításában, megosztja a saját tudását és tapasztalatait a mentorálttal.
  6. Garantáljuk a mentor pontos érkezését és az időkeret pontos betartását, a pontos pénzügyi elszámolást.

Amennyiben az előző pontok bármelyikét illetően az ügyfél elégedetlenséget jelez, akkor az érintett ülést nem-teljesített kötelezettségként kezeljük és nem számlázzuk ki, de ilyenre még nem volt példa.

Ha a szolgáltatásunkkal támogatni tudjuk a kívánt fejlődés elérésében, szeretettel várjuk a megkeresését!