Mediáció (közvetítés)

A mediálás a konfliktusok kezelésére szolgáló alternatív és konstruktív módszer, amelyben egy semleges harmadik fél, a mediátor segít a konfliktusban álló feleknek a kommunikáció javításában, az érdekek és szükségletek megértésében, valamint az elfogadható megoldások megtalálásában.

A mediálásnak az a célja, hogy a felek saját maguk találjanak megoldást a konfliktusra, miközben a mediátor közvetítőként és segítőként szolgál a folyamat során.

A mediátor pártatlan, nem ad a konfliktusra vonatkozó tanácsot, és nem dönt a konfliktusban álló felek helyett. Titoktartási kötelezettsége van, még bíróságra is csak abban az esetben idézhető be, ha minden fél felmenti őt a titoktartási kötelezettsége alól.

A vitarendezés eredményeként a felek által kölcsönösen elfogadott megoldás születik, melyet a mediátor által szerkesztett írásbeli megállapodásban rögzítenek. Az így született megegyezésnek az alapja a felek akarata és elégedettsége, így a megállapodásban meghatározottakat igen nagy arányban betartják külső kényszerítő hatások nélkül is.

A mediáció nem a jogok és a kötelezettségek, hanem az érdekek és az igények mentén működik.

A módszer egyaránt alkalmazható peres és nem peres, munkaügyi, üzleti vagy magánéleti konfliktusok kezelésénél is, rövidebb, és lényegesen olcsóbb eljárás, mint a bírósági eljárások.

Egy mediáció egy konkrét konfliktussal foglalkozik, de a folyamat több ülésből is állhat. Egy ülés időtartama általában 3 óra, történhet személyesen vagy online formában is. A megállapodás jellemzően a felekre vonatkozó

  • részletes
  • ellenőrizhető
  • megvalósítható
  • határidőkhöz köthető
  • konkrét kötelezettségeket tartalmaz.

Mediátorunk, Gőgh Edit az Igazságügyi Minisztérium közvetítői névjegyzékében a T/003418-as nyilvántartási számon szerepel.

Ha közvetítőre van szüksége, lépjen velünk kapcsolatba az elérhetőségeinken keresztül!